جهت خرید رنگ ترافیکی روناس با کیفیت بالا و قیمت مناسب با شرکت رنگ رادین در تماس باشید.
- خرید رنگ ترافیکی روناس
- معیارهای انتخاب رنگ ترافیکی
- شرایط آب و هوایی در زمان خط کشی
- انواع رنگ های ترافیکی
- رنگ ترافیکی گرم
- پوشش ترافیکی دو جزئی
- موارد کاربرد رنگ های دو جزئی
- کیفیت رنگ های ترافیکی
- روش آماده سازی سطح برای اجرای رنگ ترافیکی
- معایب احتمالی اجرای رنگ ترافیکی و روش اصلاح آن
- کدهای ترافیکی پر مصرف جدولی و ترافیکی روناس
- رنگ جدولی کد 399
- پوشرنگ ترافیکی کد 691 کلره کائوچیو
- محصول رنگ ترافیک کد 787 اکریلیک ترموپلاست
- ترافیک دو جزئی کد 2787
- ثابت:02144377126
- همراه:09129687674
خرید رنگ ترافیکی روناس
رنگ های ترافیکی در خط گذاری جاده ها و ایجاد علائم راهنمایی و رانندگی و نیز رنگ آمیزی جداول کنار جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به سطح تردد و ترافیک منطقه می توان نوع رنگ را انتخاب کنید.
معیارهای انتخاب رنگ ترافیکی
- قیمت مناسب با توجه به عملکرد
- دوام و طول عمر رنگ
- قابل رویت بودن و بازتاب نور برگشتی مورد انتظار
- چسبندگی مناسب مواد خط کشی به سطح روسازی
- سرعت خشک شدن مورد انتظار از مواد خط کشی
- عدم تغییر ظاهری رنگ و سیاه شدگی رنگ
- شرایط جوی و هوایی منطقه
- تراکم و فشردگی ترافیک
- نوع راه از قبیل آزاد راه، بزرگراه و راه های اصلی یا فرعی
- عوامل موثر در انتخاب نوع رنگ و مواد خط کشی
در نواحی مرطوب و بارانی میزان بازتاب نور برگشتی کاهش یافته و باعث اختلال در بازتاب خط کشی ها می گردد. البته باران در هر زمان قدرت دید راننده را کاهش می دهد. در حال بارش شدید باران و مغروق شدن رنگ زیر لایه های آب، دانه های شیشه ای موجود در رنگ قدرت بازتاب خود را از دست داده و سطح رنگ بصورت براق دیده نمی شود. استفاده از دانه های شیشه ای با قطر بیشتر و ضریب شکست بالاتر در ترکیب مواد خط کشی می تواند به رفع یا کاهش این مشکل کمک کند. علاوه بر باران، برف و شن های روان، شرایط آب و هوایی همچون گرما سرما یا رطوبت نیز بر عملکرد خط کشی معابر تاثیر می گذارند.
یخ زدگی جاده و تغییرات دمایی تا 15- باعث کاهش و تضعیف پیوند بین ساختار رنگ می شود. گرمای بیش از 50 درجه نیز می تواند بر کیفیت رنگ اثر داشته باشد.
شرایط آب و هوایی در زمان خط کشی
اکثر مواد خط کشی به دمای مناسب جهت خشک شدن یا پخت نیاز دارند. از عواملی که در هنگام اجرای رنگ باید مورد توجه قرار گیرند می توان به این موارد اشاره نمود: دمای هوا و سطح روسازی، سرعت باد، رطوبت هوا و خشک بودن سطح روسازی
انواع رنگ های ترافیکی
- ترافیکی سرد
- رنگ های کلره کائوچیو
- پوشش های اکریلیک ترموپلاست
رنگ ترافیکی گرم
پوشرنگ های ترافیکی هیدروکربنی گرم
ترافیکی رزین استری
محصول ترافیکی اپوکسی ترموپلاستیک
پوشش ترافیکی دو جزئی
- اپوکسی
- پلی استر
- رنگ پلی اوره
- پوشش پلی یورتان اصلاح شده
- اکریلیک(پلاستیک سرد)
موارد کاربرد رنگ های دو جزئی
رنگ های دو جزئی در خط کشی های عرضی، خط نوشته ها، نماد ها و پیکان ها، خط کشی های جناقی و خط کشی های طولی در بزرگراه ها، آزاد راه ها و معابر شریانی اصلی بکار می روند. در معابری که مد نظر است در طی چند ماه آینده روکش شوند، خط کشی را نباید با رنگ دو جزئی انجام دهید. همچنین در معابری که به تازگی اسفالت شده است، ابتدا خط کشی با رنگ تک جزئی انجام و پس از گذشت چند ماه رنگ دو جزئی اجرا کنید. رنگ های دو جزئی روناس به شماره کد RTB-2787 دارای خاصیت ضد سرخوردگی بوده و شرکت رنگسازی روناس آن را با بهترین مواد اولیه ی اروپایی تولید میکند.
کیفیت رنگ های ترافیکی
عامل هزینه ی رنگ های ترافیکی را باید با همواره با دوام سیستم و چگونگی اجرای خط کشی در نظر گرفت. برخی پارامترهای رنگ ترافیکی عبارتند از:
- رنگ بندی ظاهری یا فام رنگ و قابلیت حفظ فام در شرایط محیطی
- قابلیت رقیق شدن با تینر مخصوص رنگ
- قابلیت استفاده با سیستم اسپری
- زمان خشک شدن
- سختی
- چسبندگی
- انعطاف پذیری
- مقاومت در برابر آب
- مقاومت در برابر سایش
روش آماده سازی سطح برای اجرای رنگ ترافیکی
هدف از آماده سازی سطح برداشت آلاینده ها و ذرات ریز و درشت و گردو غبار از سطح جاده و ایجاد تمیزی و بهبود چسبندگی و افزایش دوام خط کشی می باشد. روش های مختلف آماده سازی سطوح بتنی و اسفالتی عبارتند از:
- سایش مکانیکی
- شن پاشی یا همان سندبلاست برای سطوح بتنی
- اسید شویی سطوح بتنی
- هوای فشرده
- شستشو با آب
- برس زدن
با اجرای یک لایه سیلر مناسب با ضخامت 20 میکرون پس از آماده سازی سطح و قبل از اجرای رنگ ترافیکی، عملیات آماده سازی را کامل کنید و کیفیت و طول عمر خط کشی به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهید.
معایب احتمالی اجرای رنگ ترافیکی و روش اصلاح آن
وجود حباب های ریز و درشت در سطح فیلم و روش حل آن استفاده از تینرهای مناسب و کنترل میزان تینر مصرفی
نازک بودن فیلم رنگ در یک طرف خطوط و ضخیم بودن آن در سمت دیگر و راه حل آن گرفتکی نازل، بازدید نازل پاش سرویس و تمیز کردن نازل
وجود لکه های قهوه ای و تغییر فام پوشش اجرا شده به صورت مقطعی و لکه لکه در زمان در زمان اجرای رنگ و دیرخشک شدن فیلم رنگ روش اصلاح، نشت روغنی از دستگاه رنگ پاش، کنترل نشت روغنی از سیستم رنگ پاش و رفع آن
تغییر وضع ظاهری خط کشی و عدم کنترل خط در اثر عبور اتومبیل ها از روی خط کنترل و نگهداری خط تا خشک شدن کامل فیلم رنگ
پهن بودن بیش از حد خط کشی و روش حل تنظیم زاویه ی خروجی نازل، تنظیم فاصله نازل از سطح
کم یا زیاد بودن ضخامت رنگ و روش حل افزایش یا کاهش فشار پمپ و روش حل تنظیم سرعت حرکت دستگاه رنگ پاش
زمان خشک شدن طولانی رنگ و روش حل افزایش میزان جزء دوم مصرفی(پودر پراکساید) حداکثر 2درصد وزن رنگ
بیرون زدگی مصالح روسازی از سطح رنگ و روش حل افزایش ضخامت فیلم خط کشی
تغییر رنگ ناشی از قیر زدگی در اثر زمان خشک شدن طولانی و روش حل افزایش پودر پراکساید تا حداکثر 2 درصد وزن رنگ و گرم کردن رنگ قبل از اجرا
کدهای ترافیکی پر مصرف جدولی و ترافیکی روناس
رنگ جدولی کد 399
این محصول به دلیل پوشش بالا و مقاومت عالی در برابر نور آفتاب، دما و رطوبت از گروه رنگ های بسیار پر مصرف در رنگ آمیزی جداول و نیز مکان های کم تردد می باشد. این محصول بر اساس رزین آلکیدی بوده و نیم براق می باشد و قابلیت تولید در رال های رنگی مختلف را دارد. تینر مناسب این محصول تینر روغنی می باشد. محصول معمولا با ضخامت کم و حدود 50 میکرون فیلم خشک اجرا می شود.
پوشرنگ ترافیکی کد 691 کلره کائوچیو
این محصول بر پایه ی رزین آلکیدی و کلره کائوچیو تولید می شود. این پوشش دارای کیفیت بسیار بالا و چسبندگی عالی به سطوح بتنی و آسفالتی می باشد. محصول در فام های سفید مشکی سبز زرد آبی و نارنجی تولید می شود و برای خط کشی معابر و نیز بلوک های بتنی و سیمانی استفاده می شود. محصول با تینر فوری اجرا می شود. ضخامت استاندارد اجرای رنگ حدود 400 میکرون فیلم خشک می باشد.
محصول رنگ ترافیک کد 787 اکریلیک ترموپلاست
این محصول بر پایه ی رزین های اکریلیک ترموپلاست تولید می شود. این رنگ مقاومت بالایی در برابر رطوبت، دما و بارش باران از خود نشان می دهد و برای معابر با تردد بالا استفاده می شود. این پوشش در دو فام سفید و زرد مات تولید می شود و دارای ذرات شیشه و فاکتور درخشندگی مناسب می باشد. ضخامت توصیه شده برای این پوشش 400 میکرون فیلم خشک می باشد. تینر مصرفی از نوع تینر فوری می باشد. زمان خشک شدن کامل رنگ20 دقیقه می باشد.
ترافیک دو جزئی کد 2787
این محصول برپایه ی رزین اکریلیک و جزئ خشک کن پودر پراکساید تولید می شود. این محصول قابلیت اجرا در ضخامت بالا تا 500میکرون تا 5 میلی متر فیلم خشک را دارد. برای اتوبان ها و ترافیک های سنگین استفاده از این پوشش توصیه می شود. این رنگ در دو کد زرد و سفید ترافیکی و بصورت مات تولید می شود. زمان خشک شدن برای عبور ترافیک 60 دقیقه می باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصول با مهندس محمدخانی تماس بگیرید.
ثابت:02144377126
همراه:09129687674
شرکت بازرگانی رادین فعال در زمینه انواع رنگ های صنعتی و ساختمانی و مشتقات رنگ و مواد اولیه
کارشناس فروش: مهندس محمدخانی
09129687674ـــ02144377126
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.