اجرای روف گاردن در تهران

اجرای روف گاردن در تهران، با بهترین قیمت و استفاده از مصالح با کیفیت، همراه با ارائه ی تضمین معتبر برای پروژه. شرکت رادین تامین کننده و مجری پروژه های صنعتی و ساختمانی در خدمت شما همکاران گرامی می باشد.

اجرای روف گاردن در تهران

روف گاردن چیست و چه مزایایی دارد؟

روف گاردن به معنی باغچه بر روی پشت بام و یا بالکن می باشد. اجرای این سازه علاوه بر زیبایی و ایجاد دکوراسیون برای ساختمان شما می تواند مزایای زیر را نیز داشته باشد:

  1. کنترل دمایی محیط زندگی
  2. تولید اکسیژن از طریق فتوسنتز گیاهان
  3. ایجاد حیات وحش برای پرندگان
  4. کمک به کاهش آلودگی هوا

تاریخچه ی پیدایش پشت بام سبز به سال های بسیار دور بر می گردد به طوری که در کتب تاریخی انواعی از آن آمده است.(به سازه هایی سبز در روم و مصر باستان بر روی پله های ورودی خانه ها می توانیم اشاره کنیم)

انسان بصورت ذاتی تمایل به گیاه و طبیعت دارد که امروزه با آپارتمانی شدن زندگی باعث محرومیت از آن شده ایم. به هر حال با ایده ی ایجاد فضای سبز در مجاورت خانه می توان بخشی از این کمبود را جبران کنیم. بام سبز در دو نوع متمرکز و پراکنده وجود دارد. در کشور ما نوع پراکنده، به دلیل نوع ساخت ساختمان و مصالح بکار رفته در آن از ایمنی و استاندارد بهتری برخوردار است چرا که تراکم بالای درختچه ها و گیاهان در نوع متمرکز باعث افزایش وزن سازه خواهد شود.

اجرای روف گاردن در تهران

در اجرای بام سبز چه نکاتی را باید رعایت نمود؟

نوع دکوراسیون و نیز اجرای پروژه در درجه ی اول بستگی به مساحت پروژه دارد که با توجه به آن می توان ایده های مختلفی را ارائه نمود. ایجاد آب نما، حجم درختچه ها و گیاهان کاشته شده، ایجاد آشپزخانه ی کوچک، سینمای خانگی و… همگی از ایده های یک روف گاردن مدرن می باشد. حال به بررسی بیشتر این پروژه می پردازیم:

با توجه به طراحی سازه باید وزن در هر مترمربع پروژه را در نظر بگیریم. درختچه ها و گیاهان را می توان در فلاورباکس های گالوانیزه و یا از طریق خاک ریزی کف در سطح زمین کاشت. البته توجه داشته باشید که خاک هیچ گونه تماس مستقیمی با کف خانه نخواهد داشت و خطر نشت آب و یا رطوبت وجود ندارد. سیستم تخلیه ی آب از طریق زهکشی و ایجاد شیب به طرف کفشوی ها هدایت می شود.

به طور معمول جنس کف از سنگ، چینی پرسلان و یا مواد کامپوزیتی می باشد. با تابش نور به  ماده ی پرسلان انعکاس خیره کننده ای را شاهد خواهیم بود که یکی از زیبایی های کار می باشد.

جهت جلوگیری از ورود گردو خاک، آلودگی و نیز باد شدید معمولا درخت و درختچه ها ی بزرگتر را در دور تا دور بام اجرا می کنیم. کوچک بودن برگ های گیاهان باعث ایجاد فضایی جهت ورود و خروج نسیم خواهد شد.

 

اجرای روف گاردن در تهران

گیاهان مناسب جهت پروژه

گیاهان مدیترانه ای با توجه به مقاومت بالا در برابر وزش باد و نیز دما گزینه ی بسیار مناسبی می باشند که از موارد در دسترس در کشور می توانیم استفاده کنیم. با توجه به مساحت سطح، بادگیربودن، آب و هوا، نگهداری پس از اتمام کار و… از گیاهان مختلفی می توان استفاده نمود که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

آکوبا، مورت، زیتون، زرشک، بربریس، آجوکا، عنبرسائل، ورنیا، ژاپنیکا، پیتوس پروم، شمشاد، چمن طبیعی، یاس هلندی و گل های فصلی از این دسته می باشند.

با ایجاد جهت گیری گیاهان به سمت پنجره ی ساختمان، می توانیم منظره ای بسیار زیبا جهت دید از داخل ساختمان بوجود بیاوریم که حتی در مواقعی که در بالکن حضور نداریم نیز از دیدن گیاهان لذت ببریم.

اجرای روف گاردن در تهران

تزئین روف گاردن

پس از اجرای پروژه می توان با افزودن باربیکو، آب نما، آلاچیق و مبلمان علاوه بر زیبا نمودن سازه، جایی برای گذراندن اوقات فراغت و حتی برگزاری مهمانی ایجاد نمود. ایجاد دیوار ها و آلاچیق های چوبی باعث بزرگتر دیده شدن و نیز زیبایی فوق العاده در بام خواهد شد. در بام های بزرگتر  می توان آشپزخانه ای کوچک نیز طراحی نمود که لذت آشپزی را دوچندان خواهد کرد. نصب پرده ی سینما و تماشای فیلم در چنین محیطی نیز بسیار لذت بخش خواهد بود.

در نهایت پس از پایان پروژه صاحب خانه باید نکات نگهداری از گیاهان را بدقت رعایت نماید تا از خشک شدن باغچه و نیز ورود حشرات به ساختمان جلوگیری شود.

اجرای روف گاردن در تهران

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و اجرای کار با ما تماس بگیرید.

ثابت:02144377126

همراه:09129687674

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما