ویژگی های رنگ ترافیکی سرد و گرم

جهت اطلاع از ویژگی های رنگ ترافیکی سرد و گرم با شرکت رنگ رادین، نمایندگی رسمی روناس در تهران، تماس بگیرید.

ویژگی های رنگ ترافیکی سرد و گرم چیست؟

پوشش های ترافیکی به دو دسته ی سرد و گرم تقسیم می شوند که هریک مزایای خاص خود را دارند.

رنگ ترافیکی سرد

این پوشش در دو نوع رزین آلکیدی اصلاح شده با کلره کائوچیو و رنگ ترافیکی اکریلیک ترموپلاست می باشد. رنگ ترافیکی آلکیدی پایه حلال می باشد و با ضخامت فیلم خشک تا 800 میکرون قابل اجرا است. از این پوشش برای نشانه گذاری محوطه ها و نیز رنگ آمیزی بلوک های بتنی استفاده می شود. نوع رزین اکریلیک ترموپلاست نیز پایه حلال می باشد. این پوشش درصد جامد بالاتری نسبت به نوع آلکیدی دارد و می تواند با ضخامت بیش از 1000 میکرون فیلم خشک اجرا شود. پوشش ذکر شده دارای ذرات شیشه نیز می باشد که به روشنایی در طول شب کمک می نماید. نوعی از رنگ ترافیکی رزین اکریلیک بر پایه ی آب نیز وجود دارد که به دلیل سازگاری با محیط زیست برای محیط های سربسته مناسب می باشد.

ویژگی های رنگ ترافیکی سرد و گرم

پوشش ترافیکی گرم

رنگ های ترافیکی گرم از نوعی پودر های هیدروکربنی( کربن حلقوی C5) تولید می شوند. این محصول سرعت خشک شدن بسیار بالایی دارد. برای بزرگراه ها و مناطق با حجم ترافیک بالا اجرای این پوشش توصیه می شود. در هنگام اجرا باید از روش پیش گرمایش و ذوب پودر استفاده کنیم. پوشش چسبندگی بسیار بالایی به سطح دارد.

ویژگی های رنگ ترافیکی سرد و گرم

رنگ ترافیکی چند جزئی

پوشش ترافیکی چند جزئی بر پایه ی رزین اکریلیک و بخش فعال کننده ی پراکساید می باشد. در هنگام اجرا باید این دو ماده با هم مخلوط شده و سپس بر روی سطح اجرا شوند. این محصول درصد جامد بسیار بالا(بیش از 99درصد) دارد و عاری از حلال می باشد. به همین دلیل در ضخامت بسیار بالا تا حدود 5000 میکرون قابلیت اجرا دارد.

ویژگی های رنگ ترافیکی سرد و گرم

عوامل موثر در دوام پوشش ترافیکی

یکی از مهترین عوامل دوام رنگ، انتخاب نوع رنگ مناسب با توجه به حجم ترافیک جاده می باشد. در مناطق پر تردد باید از پوشش هایی با ضخامت بالاتر استفاده کنیم. ریخته شدن بنزین و نیز سایر مواد شیمیایی بر دوام رنگ اثر مستقیمی دارد و باعث تخریب آن می شود. استفاده از ماشین برف روب، زنجیر چرخ و ریختن شن و ماسه بر سطح جاده ها در زمستان نیز باعث کاهش مقاومت رنگ خواهد شد.

یکی دیگر از مهمترین عوامل دوام پوشش ترافیکی روش اجرای صحیح آن می باشد. قبل از اجرا سطح را از هرگونه آلودگی پاک کنید.ذرات خاک و شن و ماسه باید بخوبی جارو شوند. در صورتی که امکان تمیز کردن وجود نداشته باشد بهتر است تا اجرای رنگ پس از بارندگی اتفاق بیفتد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصول با مهندس محمدخانی تماس بگیرید.

ثابت:02144377126

همراه:09129687674

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما