نکات رنگ آمیزی مخزن روغن

نکات رنگ آمیزی مخزن روغن صنعتی و خوراکی. شرکت رنگ رادین، نمایندگی رسمی رنگ روناس و اکسیر در تهران، در خدمت شما همکاران گرامی می باشد.

آدرس: شادآباد، بلوار الغدیر، خیابان وثوقی، خیابان عباس مختاری، نبش کوچه ی شیرین یکم، پلاک45، فروشگاه رنگ رادین

نکات رنگ آمیزی مخزن روغن صنعتی و خوراکی

روغن ها نیز می توانند با تماس با سطح فلز، ایجاد خوردگی نمایند. حال با توجه به میزان خورندگی روغن، سرعت این امر متغیر می باشد. بعنوان مثال در مورد روغن های صنعتی میزان مواد شیمیایی بالا و در نتیجه میزان خوردگی نیز بالا می باشد.  حال با توجه به این امر و همچنین  بالای ساخت مخزن، حفاظت از آن با استفاده از پوشش های رنگی صنعتی، بسیار حائز اهمیت می باشد.

پوشش های رنگ پیشنهادی برای مخزن

در مخازن روغن خوراکی از پوشش سه لایه ی زینک ریچ اپوکسی+لایه میانی اپوکسی پلی آمید و در نهایت رنگ رویه اپوکسی استفاده نمایید. پوشش زینک ریچ با ایجاد حفاظت کاتدی، از سطح فلز در برابر خوردگی محافظت می نماید. رنگ رویه اپوکسی پلی آمید نیز به دلیل مقاومت بالای رطوبتی و شیمیایی، بهترین گزینه جهت حفاظت از سطح می باشد. همچنین سد فیزیکی ایجادی توسط این سه لایه می تواند از ورود عوامل خورنده به سطح فلز جلوگیری نماید.

در مخزن روغن صنعتی شرایط اندکی متفاوت می باشد. ناخالصی های شیمیایی مختلف موجود در روغن ایجاد خوردگی بالایی در سطح فلز می نمایند. در این موارد یکی از بهترین گزینه ها استفاده از پوشش اپوکسی فنولیک می باشد. این رنگ رزین اصلاحی اپوکسی با فنول را دارد و در نتیجه مقاومت شیمیایی بالاتری نسبت به رنگ اپوکسی نشان می هد. بعنوان رنگ آستری از پرایمر مخصوص اپوکسی فنولیک استفاده نمایید.

آماده سازی سطح و اجرا

پس از انتخاب پوشش رنگی مناسب، اجرای رنگ نیز باید به گونه ای صحیح اتفاق بیفتد. زیرسازی بسیار ضروری می باشد. سطح فلز را بخوبی شستشو دهید و سندبلاست نمایید. سعی کنید رنگ را با استفاده از پیستوله بپاشید تا با فشاری بالایی جذب سطح فلز شود. پس از اجرای پرایمر ها چند ساعت زمان دهید تا کاملا خشک شوند و در نهایت رنگ رویه را اجرا کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصول، با مهندس محمدخانی تماس بگیرید.

ثابت:02144377126و02166813351

همراه:09129687674

نکات رنگ آمیزی مخزن روغن

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما