خوردگی فلزات و جلوگیری از آن توسط رنگ صنعتی

برای خوردگی فلزات و جلوگیری از آن توسط رنگ صنعتی سیستم های رنگ آمیزی گوناگونی وجود دارند که با توجه به محل قرارگیری سازه می توان از رنگ مناسب استفاده نمود.

خوردگی فلزات و جلوگیری از آن توسط رنگ صنعتی

فلزات مختلف مخصوصا سازه هایی که در مناطق مرطوب و یا آلوده ی صنعتی قرار می گیرند با گذشت زمان دچار پوسیدگی و خوردگی می شوند. هر گونه سهل انگاری در محافظت از فلزات ممکن است باعث خسارات جبران ناپذیری شود.

انواع سیستم های رنگ آمیزی صنعتی و قوی برای سازه های فلزی پیشنهاد می شود که در ادامه چند سیستم مهم را بررسی خواهیم کرد:

سیستم سه لایه ی زینک ریچ اپوکسی، لایه میانی و رنگ لایه رویه دو جزئی

پرایمر زینک ریچ اپوکسی با داشتن رزین قوی اپوکسی و نیز ذرات پودری روی بصورت حفاظت شیمیایی و کاتدی از سطح سازه در برابر خوردگی برای سال های طولانی محافظت خواهد نمود. درصد روی با توجه به رطوبت محیط از 40 تا 90 درصد تعیین می شود. جهت افزایش چسبندگی لایه رویه و نیز محافظت از رنگ زینک ریچ اجرای یک دست لایه میانی اپوکسی ضروری می باشد. در مرحله ی آخر رنگ رویه از نوع اپوکسی ( سازه های در معرض رطوبت بالا و حلال های شیمیایی) و یا پلی اورتان (سازه های در معرض نور آفتاب) اجرا می شود. این سه لایه همانند یک سد بتنی عمل کرده و برای سالیان طولانی از سازه محافظت خواهند نمود.

سیستم رنگ آمیزی ضد زنگ اپوکسی و رنگ رویه دو جزیئ

در این روش ابتدا سطح مورد نظر کاملا با ضد زنگ اپوکسی در دو دست پوشانده می شود و سپس رنگ رویه دو جزئی اجرا می شود. این سیستم از روش قبلی ضعیف تر بوده ولی با صرفه ی اقتصادی بالاتر می باشد.

سیستم رنگ آمیزی ضد زنگ آلکیدی و رنگ رویه آلکیدی صنعتی

در این روش ابتدا چند لایه ضد زنگ آلکیدی که بر پایه ی رزین آلکید و ذرات ضد خوردگی پودر روی هست اجرا می شود. پس از خشک شدن نسبی پرایمر رنگ رویه آلکیدی صنعتی( با رزین قوی تر نسبت به رزین آلکیدی معمولی)، رنگ رویه آلکیدی اصلاح شده با رزین اپوکسی (با مقاومت شیمیایی بالا) و یا رزین پلی اورتان ( با مقاومت uv بالا) اجرا می شود. این روش برای مناطق با خوردگی متوسط و یا لکه گیری مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت رنگ رادین صنعتی بعنوان مرکز مشاوره، اجرا و فروش انواع رنگ های صنعتی در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد. جهت خرید محصول با مهندس محمدخانی به شماره ی 09129687674 تماس بگیرید.

خوردگی فلزات و جلوگیری از آن توسط رنگ صنعتی

محافظ خوردگی فلز

عناوین مرتبط:

فروش ضد زنگ اپوکسی درجه 1

پرایمر ضد زنگ مخصوص سطح استیل

رنگ صنعتی آلکیدی، کاربرد و ویژگی های آن

کاتالوگ رنگ صنعتی کانسای

ثابت:02144377126

همراه:09129687674

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما